Monday, January 25, 2010

ya ALLAH, berkati usiaku..

bismillahirrahmanirrahim...

ya ALLAH, limpahkan keberkatan dalam usiaku..moga masa2 yang akan datang sentiasa dilimpahi maghfirah dan berkah.. ampuni dosa2ku yang terdahulu dan akan mendatang..

terima kasih buat ahlul baitku rumah no 302 asrama wilayah persekutuan maiwp mesir.. kauthar, adilah, hawa, ain nazer, sofiah ,turee, kak noni, kak wan, kak bariyah dan tidak dilupakan juga kak kinah di mansoura... susah2 je buatkan kek..cheese cake yang ade strawbery(faraulah--emm betul ke ejaan ni =) )..huhu.. moga ALLAh memberkati kalian..

kalau masa kecik2 dolu2, ayah selalu beli kek aiskrim..setiap tahun mak bagi hadiah.. tp itu dulu.. zaman tidak mengerti ape2... ble dah tahu..

bila tibanya hari lahir kte, bukan mak yg patut bg hadiah tp kita yang kena bagi hadiah pada mak..sbb beberapa tahun yang lalu, mak sanggup gadaikan nyawa nak lahirkan kita, sanggup x tidur malam sebab sakit pinggang mengandungkan kita ..sanggup muntah2 perubahan fisiologi dalam badan..bila kita dah lahir.. sediakan kehidupan yang baik untuk kita..x pergi kerja sebab jaga kita yang demam..turuti segala kemahuan kita...sedangkan..

dia x tahu pon dah besar nanti jadi ape kite ni.. derhaka pada dia ke..buang dia dari kehidupan kita ke..bunuh dia ke.. nauzubillahi min zalik.. moga kita bukan dari golongan orang yang macam tu..moga kita tahu mengenang jasa.. walau diberi 25 kehidupan pon pada kita belum tentu dapat membalas jasa mereka...

kenangan semasa form 3 di sek. men agama dato' haji tan ahmad, jelebu.. surprise birthday party dibuat kakak angkatku.. noor nizaha..dimana kamu ya skrg??! sedang enak2 makan kek, tiba2 warden asrama datang..tapi bukan kami yang buat bising..huhu.. nasib baik port kami kebal,warden xjumpe..warden marah orang yang buat bising tu..tapi kecut perut gak la.. sbb sebelah je biliknye..

sewaktu di dq, celebrate bersama ahli usrah..usrah mujahidatusyaza...along ilyani, angah dafiqah,andak salihah, ateh mastura,ude sarahayati, ucu farihah, dan adeq baiti solehah..rindunye pada semua..andai tiada jodoh di dunia,moga berjumpa di syurga ALLAH kelak..aminnn..

ya Allah..ku mohon kepadaMU, sentiasalah berkati hambaMu ini dalam apa jua yang aku lakukan, janganlah pernah meninggalkan ku keseorangan kerana aku amat memerlukan cinta kasihMu, pimpinlah setiap langkahku agar aku terhindar dari segala macam bahaya dan kejahatan..

segala apa yang ALLAh kurniakan pada kita adalah yang terbaik buat kita..tidak pernah Dia menzalimi hamba2nya..andai Dia menjemput kita menghadapnya, itu tandanya Dia sayang dan telah rindu pada kita.. tetapi andai umur dipanjangkan.. mungkin ALLAh ingin memberi ruang lagi pada kita untuk bertaubat dan berjuang dijalanNya..

No comments:

Post a Comment